Murakaminim ana karakterlerinin hepsi aynı amk

Pages

çok yapmacık oluyo sentor yapma

? dogukan 19.08.2019 17:14 0

@sentor: anani limon tarlasinda sikiyim mi keke

? kötü 19.08.2019 17:42 0

@kötü: deneme kitapları hariç hepsini okudum ya senin favorin hangisi? Ben haşlanmış harikalar diyarını çok beğeniyorum

? rusla basilan imam 19.08.2019 19:20 0

@rusla basilan imam: su an 1q84u okuyorum. Daha once imkansizin sarkisini okumustum. Genel itibariyle hissiz ve sogukkanli diyebilirim iki ana karakter icin de. Bir benzerlik soz konusu yani

? kötü 19.08.2019 21:35 0

@kötü: aynen hepsi öyle istisnasız. şizoid diyebileceğimiz, seyirci, aktif olarak yaşama katılmayan bir karakter kendini bir takım olayların içerisinde buluyor. Ben beğeniyorum gerçi bunda sıkıntı yok ama ne bileyim bu kadar çok tekrar eden bir ana karakter örüntüsünü kullanması beni düşüncelere sevk ediyor neden acaba. o kadar da yetenekli bir yazar değil mi yoksa o tip karakterlerde kendini daha iyi ifade ediş şeklini yeterli buluyor ve yeni şeyler denemek istemiyor mu?

? rusla basilan imam 19.08.2019 21:39 1

@rusla basilan imam: hakan gunday romanlarinin karakterleri de birbirine benziyor

? kötü 19.08.2019 21:43 0

Sozluk tarihinin gelmis gecmis en entelektuel konularindan birini konusurken amsalak orospu cocuklari tarafindan banlandim

? kötü 20.08.2019 02:34 0

@kötü: @kötü: Evet işte bunun yeteneksizlik olabileceğini düşünüyorum. kötü yazar kendi gerçekliğini, iyi yazar karakterin gerçekliğini yazar derler. H.Günday'ın da Murakami'nin de karakterleri kendi düşlemlerine, hislerine, düşüncelerine ve gerçekliğine çok dayanıyor gibime geliyor. Ama Murakami'yi gerçekten beğeniyorum ve bu yüzden yeteneksiz demek benim için zor. Çünkü büyülü gerçekliği çok güzel kullanıyor, karakterin şizoid dünyasına ve çevresini saran büyülü gerçekçiliğin atmosferine çok iyi sokuyor, bunu yaparken psikolojik derinliği ve sembolizmi de çaktırmadan göze sokmadan kullanıyor. Bunlar kolay şeyler değil. H. Günday için aynısını söyleyemeceğim bana göre o kada ahım şahım bir yeteneği yok ve entelektüel arabeske kaçıyor yapıtları.

? ulquiorra 20.08.2019 07:09 - 20.08.2019 07:10 0

@kötü: Evet işte bunun yeteneksizlik olabileceğini düşünüyorum. kötü yazar kendi gerçekliğini, iyi yazar karakterin gerçekliğini yazar derler. H.Günday'ın da Murakami'nin de karakterleri kendi düşlemlerine, hislerine, düşüncelerine ve gerçekliğine çok dayanıyor gibime geliyor. Ama Murakami'yi gerçekten beğeniyorum ve bu yüzden yeteneksiz demek benim için zor. Çünkü büyülü gerçekliği çok güzel kullanıyor, karakterin şizoid dünyasına ve çevresini saran büyülü gerçekçiliğin atmosferine çok iyi sokuyor, bunu yaparken psikolojik derinliği ve sembolizmi de çaktırmadan göze sokmadan kullanıyor. Bunlar kolay şeyler değil. H. Günday için aynısını söyleyemeceğim bana göre o kada ahım şahım bir yeteneği yok ve entelektüel arabeske kaçıyor yapıtları.

? rusla basilan imam 20.08.2019 07:10 0

@rusla basilan imam: evet gunday bokunu cikartiyor, arabesk yorumuna katiliyorum. Karakterlerin benzer oldugu kismi dogru olsa da onlari icine soktugu dunyalar hakikaten essiz. Tum kitaplarini okudum, bir kitabi haric hepsinde yarattigi dunyanin icine suruklendim ve hikayeyi yasadim.

Murakami'nin okudugum ilk kitabini sevmistim. 1q84 de ilginc ilerliyor. Murakami okumaya devam ederim. Hangisini onerirsin?

? kötü 20.08.2019 07:47 0

@kötü: kuran oku kardeş, oldukça sürükleyici.

? neroke 20.08.2019 07:57 0

@kötü: bakalım. Sahilde Kafka risksiz bir seçim olacaktır. Zemberekkuşunun Güncesi de hiç fena değil. Benim en sevdiğim Haşlanmış Harikalar Diyarı ve Dünyanın Sonu ama onu çok sevmeyen insanla karşılaştım.

? rusla basilan imam 20.08.2019 08:40 1

ananızı sahilde sikmiştim harikalar diyarında hissettim demişti

? kerimcan 20.08.2019 08:45 -1

Unutulmasın.

? popeye the sailorman 05.01.2020 15:48 0

Pages